قدس آنلاین: مدیر فرهنگسرای قرآن و عترت مشهد گفت: یکی از عبرت‌های عاشورا این است که خواصِ اهلِ حق نسبت به امر به معروف و نهی از منکر به خصوص امر به معروف و نهی از منکرِ حاکمان جامعه غفلت نکنند.

 نسبت به امر به معروف و نهی از منکر غفلت نکنیم

حجت الاسلام محمدحسین جمال‌زاده، در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین، با بیان این که سهم تبلیغات شهری در انتقال احساس عزا و اندوه در ماه محرم سهم قابل توجهی است؛ افزود: از ظرفیت تبلیغات شهری باید در جهت انتقال درس‌های عاشورا به مردم بهره گرفته شود.
وی بیلبوردهای عاشورایی سطح شهر را ترجمان تصویری و گرافیکی از جمله «کُلُّ یَوْمٍ عَاشُورَا و کُلُّ أَرْضٍ کَرْبَلاء» دانست و گفت: ما در سازمان فرهنگی به این ایده رسیدیم که خواصی که در کربلا حضور و در آن سهم داشتند را به مردم بشناسانیم و همزمان نسبت این خواص را با موضوعات روز جامعه بیان کنیم.
مدیر فرهنگسرای قرآن و عترت مشهد به نقش خواص در آگاهی دادن به مردم اشاره و ابراز کرد: خواص چه در جامعه امام حسین(ع) و چه در جامعه امروزی، سهم به سزایی در آگاهی دادن به مردم و تغییر حرکت‌های مردمی به سمت جبهه حق دارند.
وی امر به معروف و نهی از منکر به حاکمان جامعه را یکی از پیام های این بیلبورهای شهری بیان و اظهار کرد: یکی از عبرت‌های عاشورا این است که خواصِ اهلِ حق نسبت به امر به معروف و نهی از منکر به خصوص امر به معروف و نهی از منکرِ حاکمان جامعه غفلت نکنند که یکی از اهداف ما در این بیلبوردها تذکر به این امر است.
جمال زاده با بیان این که پیام «تاریخ تکرار می‌شود» را برای این بیلبورها انتخاب کرده‌ایم، گفت: مردم باید خواص را به مسیری آورند که امام جامعه تبیین می‌کند، در جامعه دینی اگر مردم همراه رهبر نباشند هر چند رهبر کارآمد و عالم باشد؛ موفقیت چندانی حاصل نمی‌شود.
وی خاطرنشان کرد: امام حسین(ع) که امام معصوم بودند، به دلیل این که مردم با وی همراه نبودند، به شهادت رسیدند در حالی که با همراهی مردم با امام خمینی، انقلاب اسلامی به پیروزی دست یافت.
جمال زاده در خصوص برداشت برخی از سایت‌های مجازی که مدعی شده بودند، شهرداری مشهد چهره شمر سریال مختارنامه را با برخی از مسؤولین کشوری در این بیلبوردها شبیه سازی کرده است، گفت: این برداشت کاملا اشتباه بوده و هر کسی که برداشت نادرست و منحرف خود را به مصداق های امروزی نسبت دهد؛ مشکل از خود اوست.
مدیر فرهنگسرای قرآن و عترت مشهد افزود: ما قصد تشبیه و توهین به هیچ کدام از شخصیت‌ها را نداشته و نداریم؛ همه تلاش ما این است تا درس‌هایی که از نهضت امام حسین(ع) می توان آموخت را به نمایش بگذاریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.